نخستین تاثیرات مرگ بن‌لادن بر سینمایی جهان

خبر مرگ بن لادن به سرعت به تیتر اصلی رسانه‌ها و سایت‌های خبری حتی سینمایی تبدیل شد. تا جایی که سایت سینمایی IMDB هم خبر اصلی خود را به کشته شدن بن لادن اختصاص داد. اما دامنه تأثیرات این اتفاق خیلی سریع‌تر از آن‌چه پیش‌بینی می‌شد به سینما کشیده شد

به گزارش هالیوودریپورتر ماجرا از این قرار است که کاترین بیگلو، که دو سال قبل با کارگردانی فیلم قفسه رنج درباره مصائب سربازان آمریکایی گرفتار شده در عراق، جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به دست آورده بود، به همراه مارک بول (نویسنده قفسه رنج) در پی ساخت فیلمی با عنوان بن‌لادن را بکش بود.


این فیلم قرار بود داستان یک عملیات ناکام از سوی ارتش آمریکا برای کشتن اسامه بن‌لادن را به تصویر بکشد. بیگلو و بول حتی با بازیگرانی برای بازی در این نقش صحبت کرده بودند و گفته می‌شد جوئل ادگرتون (قلمرو حیوانات، جنگ ستارگان:‌حمله کلون‌ها) برای نقش اصلی این فیلم در نظر گرفته شده است.


اما به نظر می‌رسد مرگ بن‌لادن نیاز به بازنویسی این فیلمنامه را حتمی کرده است.


فیلم دیگری که پس از قتل بن‌لادن نامش بر سر زبان‌ها افتاده است، پروژه‌ای است که چند سال قبل قرار بود توسط کمپانی پارامونت ساخته شود و به دلایلی به فراموشی سپرده شده بود. اما بعد از حادثه اخیر، گمان می‌رود توجه پارامونت مجدداً به این پروژه جلب شود. این پروژه که داستان واقعی یک تلاش ناکام برای دستگیری رهبر القاعده را روایت می‌کرد، از روی داستان Jawbreaker به قلم گری برنستن اقتباس شده بود.


گفتنی است سری فیلمهایی با چنین موضوعاتی نیز – همچون مرگ بن لادن - اگرچه ساختاری به ظاهر ضد آمریکایی دارند ، اما ساخت آنها از طرف کمپانی های به نام هالیوودی نشانگر هم راستا بودن اهداف سازندگان این فیلمها با اهداف سلطه جویانه سران کاخ سفید دارد .


سرنوشت این دو پروژه هر چه باشد، مطمئناً به زودی شاهد تأثیرات جدی‌تر مرگ اسامه بن لادن بر سینمای آمریکا خواهیم بود.

منبع:  صداقت نیوز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا